.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بخت طرح پرورش میگو در مازندران باز می‌شود
مدیرکل شیلات مازندران از بررسی طرح پرورش میگو در سفر آینده رییس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، اسحاقی گفت: طرح پرورش میگو در اراضی بهشهر و تخصیص اعتبار جهت آغاز فاز اول آن، در سفر پیش روی رئیس جمهور به مازندران بررسی می‌شود.

پرورش میگو با ضریب تبدیل بالا و گسترش پرورش آن در شرق استان از اولویت‌های اقتصادی مازندران به شمار می‌رود و قرار بود ۵۰۰ هکتار از اراضی بدون استفاده مازندران به این طرح تخصیص داده شود.

به گفته اسحاقی طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی نیز مستلزم ایجاد اسکله‌های پشتیبانی در سواحل است، اما برای فقط سایت پشتیبانی شیلات مازندران در لاریم جویبار که مجوز گرفته بود در سفر سال ۹۵ رئیس جمهور سابق، بودجه‌ی ناچیزی دریافت کردیم که بعد از پیشرفت ۲۰ درصدی متوقف شد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: پرورش قزل آلای رنگین کمان عاری از عوامل بیماری زای خاص (SPF)، تعدیل و ساماندهی شغل صیادی و تعاونی‌های پره و تکمیل بندر صیادی نوشهر دیگر طرح‌هایی هستند که در سفر رئیس جمهور به مازندران، بررسی خواهند شد.
ماهیان استخوانی در تور صیادان مازندرانی نمی‌افتند

اسحاقی گفت: سرانه‌ی صید ماهیان استخوانی تا دهم اسفند ماه امسال، هزار و ۲۰۶ تن بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲۹ درصد کاهش داشت.

فصل صید ماهیان استخوانی در آب‌های ساحلی مازندران، هر ساله از نیمه دوم مهر آغاز می‌شود و در شرایط معمول تا پایان نیمه فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گفته اسحاقی ارزش اقتصادی این میزان صید نیز ۱۰۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با پارسال یک درصد افزایش داشت.

از ماهیان صید شده ۳۴ درصد گونه کفال، ۴۷ درصد سفید و ۱۹ درصد گونه کپور بود که به لحاظ ارزش اقتصادی ۱ درصد افزایش داشته است.

سرانه صید هر تعاونی پره ۲۴ تن بود که ۲۴ درصد با کاهش همراه است.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.